Friday, August 7, 2009

Syarafi ohhh syarafi!!!

salam...

entry yg tertangguh ni sebenarnya. Ini nak cerita pasal my 2nd boy AHMAD SYARAFI. Dia ni buat aku dgn laki aku arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! tension!.

Last 2 days, ada sorang ibu called bagitahu yg Syarafi paw duit anak diaRM2!. Tersentak aku japp...dan terfikir bila masa pulak aku ni ajar anak aku jadik gangster ni?. Sib baik yg call tu bagi tahu elok2. Sorry le pada yg call hari tu. Tak sempat nak tanya nama dan mintak maaf le diatas kenakalan anakku ini...huhuhuhuhuhu.

Sampai umah je terus panggil dia dan tanya. Ada tak mintak duit org! Lambat2 dia bagitahu " ADA!". adusssssssssssssssssssssssssssssss nak pitamm gueeeeee!!! Tak pernah aku ajar anak2 aku curik duit org! camne yg sorang ni buleh terjebak?..aku tanya lagi
aku : " Duit ummi bagi mana?"
Syarafi : " Beli pencil"
aku : " nape beli pencil ?"
Syarafi: "pencil tak ada"
aku mcm dah geram sgt dah. Kat umah pencil berlambak2. Aku siap beli borong kat mydin. Pencil, ruler, pemadam, segala mcm mende. Boleh bukak kedai stationary pun ye..apa lagi yg tak cukup?..arghhh aku tanya lagi

aku : " kenapa mintak duit org?"
Syarafi : " takde duit nak beli makanan"
aku : " ummi bagi bekal dgn air...mana pegi bekal yg ummi bagi tu?"
Syarafi : " dah abis"
aku : " beli makanan apa?"

aku dah lupa apa dia jawap. Mmg pelempangggg dulu aku bagi!!! Panas betul rasa hati time tu. Dah le curik duit org...beli makanan pulak! Jadik darah daging!! Makan hasil curi!!. Tak cukup tu kena rotan lagi..aduss mmg hilang betul sabar aku.

Syarafi sayang..ummi marah sbb ummi sayang syarafi bukan saja-saja nak marah. Ummi nak syarafi jadik anak yg dengar kata dan tak buat perkara yg ummi dan abah marah. Mencuri duit org tu salah. Ummi tak pernah ajar anak2 ummi utk ambil brg org apatah lagi duit!. Ummi dah bagi duit,bekal dan air utk anak2 ummi pegi sekolah. Dah lebih dari cukup!. Penat hari2 ummi bangun pagi..memasak utk anak2 sarapan dan bekal. Jgn lah buat ummi dgn abah marah lagi....TOLONG LAH!!!

Itu lah kisah my 2nd hero. Baru darjah 2. Kenapalah mcm tu???? aku ni tak reti ajar anak ke sampai anak boleh buat perangai mcm tu? ? Sedih tauuu...mlm tu aku tak lena tido memikirkan dia ni sorang. Esok nya aku soh Shahirah carik budak yg dia ambik duit tu dan gantikan balik. Dan sebagai DENDA!! aku potong belanja dia hari2 utk ganti balik duit org. Denda supaya dia ingat apa yg dia buat tu salah!. Dan bagi dia peringatan kejam sikit. Kalo dia amik duit/brg org lagi elok potong je lah tangan tu. Baik tak payah ada tangan!! Tahu dia takutt nangis2 sambil pandang tangan dia. Mencabar betul jadik ibubapa di zaman skrg ni.

1 comment:

  1. huhuhu gitu le beb bkn senang nak jaga anak di zaman moden neh

    ReplyDelete