Friday, August 21, 2009

Balik Trg

Salam to all,

entry yg tertangguh ni..hehehehee. Dok gila farmville dgn farmtown kat FB so semua kerja tak jadik. Terukkan!!

Cerita pasal balik kg last week. Balik Trg tgk mak dgn abah. Both tak sihat. Mak kena masuk darah almost 4 pain. cuci darah...etc lah. Abah pulak low blood pressure. Sedih sbb mak dgn abah jauh so tak boleh le tgk selalu. Last week balik kg mmg penat gila sbb 3.30am (sat) bertolak from KL. Next day dlm 12.30pm dah balik KL. What to do...azim kerja on Monday.

Mlm tu kami semua dah siap packing brg. Semua anak2 dah suka nak balik kg. Siap nyanyi lagu " BALIK KG". nak tergelak pun ada. Ye lah. Sbb jarang2 balik trg. Mak dgn abah biasa dtg KL. Time balik tu semua tido. Maklum le...pagi kan! Sampai kat R&R Kuantan, kejut semua utk solat Subuh dan sarapan. Dah pesan semua nanti kita tak akan berhenti lagi dah. Makan kenyang2 dan buang air siap2. Kalo boleh nak sampai cepat.

Laki aku pulak dia kata nak lalu ikut jalan shortcut. Member opis dia ada tunjukkan jalan. Punyalah ikut konon2 jalan shortcut yg lagik cepat tu...sekali kuar2..KUANTAN!!! hahahahaha. Kena lah lalu ikut jalan pantai...

Sampai umah mak dlm kul 10.30am. Anak2 dah mcm biasa..jerit2 le.." nenekkk atokkkkkkkkkkk". Terkejut tgk mak! huhuhuhuhuhhuhu. mmg tak sihat sungguh2 le. Badan kurus. jalan pun slow amat! Dah angkut brg semua. driver mcm biasa le. Penat!.

Dah petang sikit, azim ajak pegi Pantai Batu buruk nak amik gambo. malas le..aku nak tido. Zahiroh pun tido. So mmg MALAS!! sharir, shahirah dgn syarafi udah terlepas ke rumah su da pulak. Sebenarnya tadi aku pegi beli brg kat Giant. Balik rumah mak tgk..anak2 aku dah kena kidnap ke rumah su da dia!! suka2 hati je dia amik anak2 aku kan..lempang kang..hik hik hik.

Esoknya pagi2 pegi carik kerepok lekor. Ini ibu mengandung yg kirim..so nak tak nak aku redah gak le. ayuuu..krn ko nak terpaksa lah aku pegi beli.

Dlm 12.30 pm kami bertolak balik ke KL. Sedih nak tinggal mak. tp nak buat camne....harap2 dia akan bertambah sihat. Anak2 mcm biasa nak balik KL semua muncung mcm donald duck.
Nanti kita balik kg lagi ye yang...

Semoga mak dan abah sihat seperti biasa. Mmg tak dengar sgt le suara gelak tawa mak sbb dia mmg tak sihat. Sedihkan!!

No comments:

Post a Comment