Saturday, August 22, 2009

1st day Puasa 2009

Salam Ramadhan to all,

1st day puasa! Alhamdulillah semua puasa penuh kecuali zahiroh. Dia pun tgh toilet training. Ok le tu..dah nak masuk 3 years. Jimat duit nak beli drypers! . Bab terbabas jgn ckp le. Tp nak kena SABAR!.

Tadi bangun sahur kul 4.15am. Aku bangun awal ke sbb nak kena masak nasi dan lauk pauk. So utk bersahur cuma makan telur dadar, ikan masak sambal berlada. Simple dah le..bukan nak makan sgt time ni. Semua terlentuk di meja makan.

Sementara nak tunggu subuh aku mcm biasa dok mengerjakan 'kebun' alam maya aku kat Facebook. Mmg gila kemaruk betul le...hahahahahaha...
Bangun semula at 10am. Dan lagi aku siap apa yg patut utk berbuka puasa dan juga dadih milo. Ini mmg favourite anak2 le. Dari dok beli ntah apa2 kat bazar ramadhan tu baik aku buat sendiri.

Ptg tu sampai umah dlm 6.30pm. Kelam kabut beb...tp ini lah hasilnya. Udang masak lemak cili api, cucur udang dgn ayam goreng jintan berempah. Nak goreng kangkung udah tak sempat. Makan je lah apa yg sempat ni. Janji ada lauk kan. Ini pun dah syukur alhamdulillah. Utk air pulak anak2 nak air bandung, nescafe utk aku and azim. Siap!!!



Zahiroh mcm biasa dialah org yg paling sibuk mengalahkan org puasa!. Org berbuka dia pun sama berbuka wpun tadi ptg bibik dah suapkan nasi. Macamanalah budak sorang ni tak bulat badannya...huhuhuhuhu

Sempat lagi ni posing sementara bebrp minit sblm berbuka.


Selamat berbuka semua!! tgh fikir apa le aku nak masak utk berbuka esok nih...

3 comments:

  1. selamat berpuasa hani..TQ sudi menjengah ke sini. Jom share resepi kalo ada...

    ReplyDelete
  2. resipi..? hehee.. hanie ni jarang masak la kak wan. kalo masak pun yg simple simple jer. dgn 2 org budak kecik kat rumah ni, aduyaii.. kita nak masak, diorg pun sibuk nak 'memasak' sama :D

    ReplyDelete